Ford съкращава 14% от европейските си служители, EV са виновни

След като преди седмица Ford обяви, че ще намали работното време в завода в Кьолн, където се произвеждат Explorer и Capri EV, това нещо ще продължи и в началото на 2025 г.

Пламен Георгиев,
Ford Explorer Electric

Ford

П реходът на автомобилната индустрия към електрически автомобили продължава да разкрива нарастващите проблеми дори на най-големите играчи. В сряда Ford обяви планове за съкращаване на 4000 работни места в цяла Европа до края на 2027 г., позовавайки се на финансовите предизвикателства, свързани с преминаването към EV и нарастващата конкуренция.

Автомобилният производител съкращава и работата в завода си в Кьолн в Германия, приписвайки този ход на слабото търсене на своите електромобили. Ford посочи „безпрецедентните конкурентни, регулаторни и икономически насрещни ветрове“ като движеща сила зад съкращенията, като подчерта, че неговият европейски бизнес с пътнически автомобили е претърпял „значителни загуби“ през последните години.

Планираните съкращения представляват близо 14% от европейската работна сила на Ford или 2,3% от глобалната. Не е изненадващо, че Германия и Обединеното кралство ще поемат тежестта на тези съкращения, като на останалите европейски пазари се очакват само „минимални съкращения“.

Съкращенията са предвидени да се разгърнат през следващите три години, като Ford обеща да се консултира със социалните партньори по време на целия процес. В допълнение към мрачната перспектива, Ford обяви повече съкратени работни дни в своето съоръжение в Кьолн за първото тримесечие на 2025 г. Компанията цитира „по-ниското от очакваното“ търсене на EV като причина, което изостри опасенията относно жизнеспособността на настоящата й стратегия.

В завода се произвеждат електрическите Ford Explorer и Capri, които споделят основата си с VW ID.4 и ID.5. Тази мярка е продължение на скорошната корекция на графика за производство на електромобили, като служителите вече работят през седмица до края на годината.

Дейв Джонстън, европейски вицепрезидент на Ford за трансформация и партньорства, защити съкращенията като болезнена, но необходима стъпка: „Критично важно е да се предприемат трудни, но решителни действия, за да се гарантира бъдещата конкурентоспособността на Ford в Европа.“

И все пак по-широката картина разкрива разочарование от регулаторната среда. Както при повечето автомобилни производители, Ford не е доволен от строгите регулации за емисиите в Европа, заявявайки, че има „несъответствие“ между целите за CO2 и потребителското търсене на електрифицирани превозни средства.

Източник на статията: carscoops.com

работници съкращения Ford